מכונת אריזה אוטומטית

הצורך באריזת מוצרים שונים הינו קריטי, ומשום כך, משקיעות היצרניות מחשבה רבה, מאמץ גדול וכספים רבים בבחירת האריזות המתאימות למוצריהן. הסיבה העיקרית היא כי האריזה שומרת היטב על תכולת המוצר והדבר נכון לכל תחומי הייצור, המזון, התרופות, מוצרי הצריכה, אלקטרוניקה וכדומה. עלות ייצור מוצר הינה יקרה וחבל שהוא יישרט, או ייפגע בשעת שינועו ממקום למקום. כך, שההשקעה באריזה מעולה תורמת בסופו של דבר לחיסכון כספי בתחומי המזון. הדבר קריטי במיוחד מאחר והאריזות מונעות חדירת בקטריות וחמצן העלולות לקלקל אותו ולגרום לפגיעה/הרעלה לאוכלים אותו.

מכונת אריזה אוטומטית

יצרן המחפש מכונות אריזה אוטומטית יודע כי מכונה כזאת נחשבת ליעילה מאוד. היא אורזת במהירות ובצורה יסודית את המוצר. מכונת פלו פאק עובדת בשיטת סרט נע. המוצר נע על פס האריזה ונעטף על ידי ניילון מיוחד בדרך לאריזה הסופית בקופסאות. מכונה זאת יכולה לארוז מוצר בודד או מספר מוצרים יחד הנדרשים לשימוש ביחידה משותפת. כך, ניתן לראות אריזת ירקות ופירות, ביסקוויטים, קרטוני ביצים ועוד. יעילות המכונה מגבירה מאוד את קצב האריזה בדרך למחסן וללקוח הקצה.

מכונת אריזה אוטומטית אחרת היא מכונת שרינק שמבצעת עטיפת מוצרים על משטחים כדי למנוע נפילת מוצרים מהם. קיימות מכונות משני סוגים.  עם במה מסתובבת סביב גליל הניילון, ואחרת בה גליל הניילון מסתובב סביב המשטח ו/או המוצר. בשני המקרים העיטוף יעיל. מכונות אריזה אחרות הן מכונות וואקום. יש אוטומטיות העוטפות עם ניילון נצמד שבקצוות שלהם יש פסי הלחמה נצמדים. בסוף התהליך הם מקוררים וגורמים למוצר להיעטף היטב. כל המכונות האוטומאטיות הנ"ל מגיעות בגדלים שונים ובעלות מפרט המייחד כל אחת מהן. כל אחת מסוגלת לייצר תפוקת עבודה שונה והלקוח בוחר אותן על פי צרכיו.

דילוג לתוכן