מערך מיון למכירה

בתי אריזה לפירות וירקות, מפעלים לאריזת מזון ועסקים אחרים בתחום אורזים פירות וירקות שונים ומשנעים אותם אל חנויות הקצה. בכל אחד מהם יש מערך שלם שנועד לטפל בפירות ובירקות מרגע הגעתם מהקטיף ועד לאריזתם. הציר המרכזי המטפל בכל אלו הוא המערך למיון הכולל את מכונת המיון המתאימה, ובנוסף, מערכים נוספים, להעמסה ולשינוע בתוך האתר, לאחסון ולהובלה בדרכים. בתי אריזה רבים מחזיקים תשתית רחבה הכוללת מספר מכונות מיון שכל אחת מהן נועדה למיין פירות או ירקות אחרים.

קיימות מערכות שונות הנבדלות ביניהם בטכנולוגיה המייחדת אותן, בהתאמה לירק או הפרי, בשיטת המיון, בתפוקה להן הן מסוגלות ועוד. יש ירקות ופירות עגולים, יש מוארכים, יש ירק לסוגיו ועוד, וכל אחד ממוין ונארז אחרת. בתי אריזה רבים מחזיקים מערכים חדישים שנקנו לאחר סקר שווקים שנעשה על ידם.  ספקים רבים מחזיקים ברשותם מערך מיון למכירה שהוא מובנה, אבל הם יכולים גם לייצר מערכים בהתאמה אישית לצרכי הלקוח. השירות כולל מכירה, הובלה הקמה וליווי נדרש.

מיון הירקות והפירות נעשה בדרכים שונות. המערכות החדישות ביותר מבצעות מיון על פי עיבוד תמונה ומשקל, גודל, צבע ולחות. המיון המקדים נעשה על ידי מסננים מיוחדים, ולאחר מכן, על ידי מערכת מיון אופטית הכוללת חיישנים המותקנים מעל למסוע בו מוסעים המוצרים. למערכת יש מיקרו  מחשב שמצליח לזהות את המוצרים והם נשפכים לתוך מגשים על פי גודלם ופרמטרים אחרים. כך, יכולה המכונה לערוך מיון מהיר של כמויות גדולות והדבר תורם לחיסכון בעלויות כוח אדם ועלויות אחרות. בעל העסק יכול להציע מחירים סבירים ולהתחרות היטב עם יריביו העסקיים.  מומלץ למצוא מערך מיון אשר יתאים בצורה הטובה ביותר לצרכי העסק. יש לוודא כי הספק מספק גם שירותי תחזוקה ותיקונים.

 

 

 

דילוג לתוכן