מכונת מיון תמרים

תעשיית התמרים בישראל היא רחבת היקף וחקלאים רבים מגדלים את הפרי הטעים הזה באזורים חמים שונים בישראל. קיימים זני תמרים שונים שחלקם הינם לחים ואחרים יבשים. תהליך המיון כולל שני שלבים. הראשון הוא הפרדה בין הפירות הלחים ליבשים. מכונת מיון תמרים משוכללת מבצעת מיון ראשוני זה על פי מידת הלחות שיש בפרי. הטכנולוגיה מבוססת על עיבוד תמונה. למכונה יש חיישנים מיוחדים המסוגלים לצלם ולמיין את הפירות בדייקנות מרבית.  עד שהפתרון הזה הומצא היה המיון נעשה על ידי עובדים בתהליך ארוך ומייגע.

מיון מתקדם עוד יותר מבוסס על משקל ואיכות הפרי. התהליך מתבצע כאשר הפירות מוסעים על מסוע בעל הנעה ייחודית. יש בו מספר יציאות רב ובמכונות גדולות הוא נע בין 8 ל 20 יציאות. כל פרי נשפך למגש על פי גודלו ומשקלו ומשם נשלח לאריזה. ההספק של המכונה הינו גבוה ויכול להגיע למיון של מספר טונות בשעה. היא בעלת מערכת בקרה אוטומטית המאפשרת פעילות ללא התערבות של בני אדם. החיסכון לבית האריזה הינו רב ונובע מהפחתת עובדים, תפוקת אריזה גדולה במיוחד ועוד. כל החיסכון הזה חוסך בעלויות, וכך, ניתן למכור את התמרים במחירי תחרות.

בית אריזה יכול להחזיק ברשותו מערך מיון אחד לפחות או אפילו יותר והדבר תלוי בהיקף הפעילות שלו. המערכים החדישים בנויים חומרים עמידים ומצוידים בטכנולוגיות המבוססות על מערכת מחשבים מעולה. תחזוקת מכונת מיון תמרים חדשנית הינה קלה ועלותה נמוכה, יחסית. מומלץ לרכוש מכונות מיון אצל ספקים אשר מובילים את המכונה ואף מתקינים אותה אצל הלקוח. השירותים כוללים גם תחזוקה ותיקונים בעת שהדבר נדרש. ברשות החברה יש תשתית מקצועית הכוללת טכנאים ניידים המגיעים לבית האריזה לטובת מתן שירות במהירות רבה.

 

 

 

 

 

דילוג לתוכן