בניית חדרי קירור תעשייתיים

יצרנים ונותני שירותים רבים מספקים מוצרים מוקפאים או מקוררים. מוצרים אלו חייבים להית מאוחסנים בטמפרטורות מתאימות. בהקפאה – מדובר על מספר מעלות מתחת לאפס, ובקירור – על טמפרטורה של מספר מעלות בודדות מעל האפס. לכל מוצר יש את הטמפרטורה הנדרשת. חדרי קירור נדרשים גם אצל לקוחות רבים המקבלים את המוצרים הללו עד למכירתם או הטיפול בהם. מדובר על בשרים, מוצרי חלב, ירקות ופירות, פרחים, תרופות, חומרי גלם ועוד. הקירור שומר על איכות המוצרים, מונע קלקולם, מאריך את חי המדף שלהם וכדומה.

בניית חדרי קירור תעשייתיים נדרשת כאשר כמות הסחורה המאוחסנת גדולה מאוד, כאשר מדובר על מוצרים גדולי מידת ומסיביים, ובמקרים נוספים בהם לא ניתן להסתפק במקרר סטנדארטי. חדר קירור הינו מסיבי ורחב מימדים וניתן להיכנס אליו עם עגלות, מתקני הרמה ועוד. ראשית כל תהליך ההקמה הוא באפיון הצרכים. כלומר: איזה מוצרים אמורים להיות מאוחסנים, גודל חדר הקירור, חלוקה פנימית נדרשת ועוד. איזה מנגנוני שליטה היה רוצה בעל המקום ועוד.

בעת בניית חדר קירור יש להכין ולתכנן תכניות המבוססות על שרטוטים ממוחשבים, במקרים רבים, תתקבל הדמיית מחשב המתארת את מראה החדר. בתכנון מתחשבים באלמנטים שונים כמו: גודל החדרים, חלוקה פנימית, סוג הדלת ועוד. הקירות הפנימיים והחיצוניים ייעשו מחומרים ייחודיים, ולרוב, מפנלים המיוצרים מפוליאוריטן מוקצף יצוק. זהו חומר מבודד מהמעלה  הראשונה ומסוגל לשמור על בידוד מושלם. התכנית תכלול גם מערכות קירור כולל מדחסים נדרשים, חשמל, תאורה, אינסטלציה, בקרה, שליטה והתראה ועוד. כן, תהיה מחשבה על גיבוי של גנראטורים הפועלים אוטומאטית למקרים של הפסקת חשמל. בניית חדרי קירור תעשייתיים תיעשה על פי התכניות ובהתאם ללוח זמנים שנקבע. מומלץ לשכור שירותי חברה המתמחית בנושא, כגון חברת מושקט לטכנולוגיות מזון.

דילוג לתוכן