הקמת חדרי קירור

בניית חדרי קירור תעשייתיים נעשית לצורך אחסון מוצרים שונים בהקפאה או בקירור. מוצרים נפוצים הזקוקים לקירור והקפאה הם: בשרים, ירקות ופירות, מיצים ומשקאות אחרים, מוצרי חלב ועוד, אבל יש גם אחרים כמו: תרופות, חומרי גלם שונים ועוד. קירור והקפאה שומרים על טריות המוצרים, שומרים שלא יתקלקלו ומאריכים את חיי המדף שלהם. חדרי קירור נדרשים כאשר כמות הסחורות המאוחסנת בהם חייבת להיות רבה וכאשר המוצרים עצמם הינם גדלי מידות ומסיביים, וכאלו שמקררים סטנדארטיים אינם יכולים להכיל.

הקמת חדר קירור מתחילה באפיון. יש צורך להכיר את צרכי הלקוח, לדעת איזה סחורה אמורה להיות מאוחסנת אצלו, מה המקום בו הוא נדרש ועוד. לאחר שהמתכנן מקבל את המידע הרלוונטי הוא יכין תכנית הכוללת התייחסות לכל האלמנטים הנדרשים. היא תשורטט באמצעות תוכנת מחשב, ומקרים רבים, גם תיעשה הדמיה מתאימה. התכנית כוללת חשיבה על כל האלמנטים הנדרשים ובהם: גודל שטח, חלוקה פנימית, ריצוף ועוד. בנוסף, על מערכות שונות המותקנות בו. ביניהן: מערכות קירור כולל גודל ועוצמת המדחסים, מערכות חשמל, אינסטלציה, תאורה, בקרה, שליטה והתראה, חשמל, אוורור ועוד.

התכנית גם תקבע את סוג הפנלים המבודדים הנדרשים ואת עוביים. לרוב, משתמשים בפנל המבוסס על פוליאוריטן מוקצף יצוק המספק בידוד טרמי יעיל מאוד. תכנון נכון הכולל בנייה נכונה ומשולב פנלים מתאימים יחסוך משמעותית בצריכת החשמל. למערכת הבקרה חשיבות מיוחדת. היא מאפשרת קירור יעיל יחד עם רמת לחות מתאימה. הדבר נעשה על ידי לוחות בקרה מתאימים המפעילים אמצעי ייבוש ולחלוח.  החיישנים שבה יודעים לווסת את הקירור בצורה אופטימאלית. מעבר לכך, המערכת תכלול אמצעי התראה לתקלות עם אפשרות לשליטה מרחוק. מושקט היא מחברה בעלת מוניטין אשר מייצרת חדרי קירור ואף מספקת אחריות למספר שנים.

 

דילוג לתוכן