מוצרי אריזה למזון

המזון המיוצר מוגש לאוכלוסייה  במגוון צורות.  יש מזון מוצק, נוזלי, יש בתפזורת, חתוך, בצורת אבקה, קפוא,  מצונן וכיוצא בזה. כל סוג של מזון כזה חייב להיות ארוז היטב כדי לשמור על טריותו, וכדי שלא ייגרמו לו שינויים ביולוגיים, כימיים ואחרים שיפגעו באיכותו ואף יהוו סכנה לבריאות הצורכים אותו. המשימה הנוספת הניצבת מול מהנדסי המזון היא ליצור אריזה חזקה למניעת קרע ודליפה שאף תשמור על אורך חיי המדף שלו. שיקול אחר הוא בבחירת חומר אריזה אשר לא יפגע במזון. כלומר: לא יופרשו ממנו חומרים מזיקים למזון עצמו.

מוצרי אריזה למזון

מוצרי אריזה למזון מיוצרים מחומרים שונים. ביניהם ניתן למנות את הנייר לסוגיו, הפלסטיק, הניילון, העץ, המתכת, הבד, הזכוכית ועוד. ניתן למצוא שקיות ניילון חד פעמי בעובי מסוים. כאלו שניתן לפתוח אתן פעם אחת ואחרות עם אפשרות לסגירה חוזרת. יש אריזות שנוח לנייד אותן. יש הנוחות לאחסון, עם ואקום וכדומה במקרים רבים, האריזות מעוצבות בצורה נאה מאוד והרוכשים משתמשים לאחר התכלות המזון בהן למטרות שונות בבית. כך שעובדה זאת מגבירה את אטרקטיביות רכישת המוצר.

אריזות מגיעות בגדלים שונים ובצורות גיאומטריות מגוונות. ככל שהן גדולות, כן, מחירן יורד באופן יחסי. קיימים מוצרי מזון פופולאריים אשר משתמשים בהם כל העת, ובין היתר, מוצרי יסוד דוגמת: קמח, סוכר, אורז וכדומה, וכאן ניתן למצוא אותם בשקיות העשויות נייר, בד וכדומה. מוצרים אשר נעשה בהם שימוש מופחת כמו תבלינים מיוחדים נארזים בשקיות קטנות או בצנצנות פלסטיק קטנות וכדומה.  מוצרי אריזה למזון משמשים גם ככלי לפרסום ולכן יהיו אטרקטיביים. ראשית, יש צורך לפרט את תכולת המזון, להוסיף פרטים רלוונטיים שונים לגביו ולהוסיף פרטים על החברה ומוצריה הנוספים. מכונות אריזה מיוחדות ממלאות ואורזות את המוצרים באופן אוטומאטי או חצי אוטומאטי.

דילוג לתוכן