מכונת ואקום למזון

מוצרי מזון נמכרים לציבור הרחב, ליצרני ומפעלי מזון בדרכים שונות. ניתן לשווקם בתפזורת, באריזה. לעומת מוצרים בתפזורת שנחשבים לעמידים לתנאי סביבה שונים ולמזג האוויר הרי שמוצרי מזון מוכנים ומעובדים רבים חייבים להיארז היטב כדי לשמור על איכותם וטריותם, למנוע פגיעה בהם בעת שינועם ואף למשוך את עיני הקונים. יצרני מזון רבים אורזים את מוצריהם במפעל עצמו ועל פס הייצור. מפעלים אלו משווקים גם מזון באריזות גדולות אשר נמכרות בסופרמרקטים ובמעדניות, וכאן אורזים את המזון לאחר חיתוכו ושקילתו. לא תמיד אריזות אלו הינן אריזות הרמטיות לחלוטין אבל הן מסוגלות לשמור על המזון הנארז בהם היטב.


מכונת ואקום למזון נועדה לארוז אותן בצורה הרמטית לחלוטין וכך שיימנע כל מגע פיזי או אחר עם הסביבה החיצונית. כך המזון לא ייחשף לרטיבות, לחמצן, לבקטריות ולגורמים זרים אחרים ויישמר היטב. קיים מבחר של מכונות ואקום תעשייתיות הנבדלות ביניהן במפרט הכללי המייחד כל אחת, וכן, בתפוקת העבודה שהן מסוגלות לספק. יש שולחניות בגודל קטן המונחות על עמדת עבודה ואותן ניתן לראות במעדניות לסוגיהן ובאטליזים המשרתים קהל המגיע לרכוש בשר, דגים, גבינות ועוד. כל מכונה זאת הינה בעלת פס הלחמה קדמי אחד באורך של עד כ400 מ"מ ויש צורך בחשמל חד פאזי להפעלתה. היא מצוידת בלוח בקרה דיגיטלי, בלוח תצוגה עמיד למים ועוד.

הגדולות הן הרצפתיות הנחשבות למסיביות. ניתן להניחן על רצפת אולם הייצור במפעל. הן עשויות מנירוסטה שהינה פלדת אל חלד חזקה המתאימה לסביבת עבודה רטובה. ניתן למצוא כמוהן במידות גדולות מגוונות. תאיהן הפנימיים מסוגלים לארוז נתחי בשר גדולים ואורך פסי ההלחמה יכולים להגיע ל700 מ"מ. הן בעלות לוחות תצוגה, תלת פאזיות ומיועדות לעבודה מסיבית עם צריכת חשמל גבוהה. תפוקת עבודתן, מטבע הדברים, היא רבה.

דילוג לתוכן