מכונת ואקום תעשייתית

מכירת מרבית סוגי המזון נעשית באריזות מסוגים שונים. תפקיד האריזה הוא בעיקר להגן על המזון המאוחסן בתוכה. ההגנה היא מטלטולים בעת השינוע. אבל גם  מחדירת חמצן ובקטריות אשר עלולים לפגוע באיכותו, ליצור עובש, לגרום לרטיבות ועוד. כל פגיעה במזון עלולה לגרום לקלקולו והדבר עלול לגרום לצרות רבות. אנשים עלולים להיפגע בריאותית והדבר יביא להגשת תביעות ולמחלוקות בלתי צפויות. מטבע הדברים, תיגרם פגיעה במוניטין היצרן, המשווק וכל המערכת המסייעת.

מכונת ואקום תעשייתית

מבחינים באריזות מסוגים שונים ואחת הקטגוריות הן אריזות מוצרי מזון בואקום. אריזה כזאת מונעת לחלוטין חדירת גורמים זרים לתוכה. היא נעשית באמצעות מכונת ואקום תעשייתית המיועדת לכך. קיים מבחר של מכונות אריזה כאלו הנבדלות ביניהן במפרט הכללי המייחד כל אחד, ובעיקר, בתפוקת העבודה שהן מסוגלות לספק. יש שולחניות שנחשבות לקטנות שבדגמים, יש רצפתיות גדולות שנחשבות למסיביות יותר וניתן להניחם על רצפת אתר העיבוד של הבשר. כולן עשויות מנירוסטה המתאימה לסביבת עבודה רטובה.

מכונת ואקום שולחנית הינה בעלת פס הלחמה אחד קדמי של עד כ400 מ"מ, וניתן לארוז בה נתחי בשר במידות ומשקלים קטנים, יחסית, כפי שהם נמכרים בחנויות. יש צורך בחשמל חד פאזי להפעלתה. מתאימות מאוד לאטליזים, חנויות דגים, מעדניות ומסעדות בהם הלקוח רוכש את המוצר והאריזה נעשית אל מול עיניו. היא מצוידת בלוח בקרה דיגיטלי, בלוח תצוגה עמיד למים. ועוד. מכונות ואקום רצפתיות הן בעלות מידות גדולות יותר. תאיהן הפנימיים יכולים להכיל נתחי בשר גדולים יותר ואורך פסי ההלחמה יכולים להגיע לכ 700 מ"מ. כך, שניתן לארוז בהן נתחי בשר גדולים, יחסית. הן עשויות מנירוסטה, בעלות לוחות תצוגה ועוד. הן תלת פאזיות ומיועדות לעבודה במפעלי בשר אשר צריכים לקבל תפוקת עבודה רבה.

דילוג לתוכן