בניית חדר קירור

מוצרים רבים, חומרי גלם, מזון ועוד חייבים להיות מאוחסנים בקירור. הדבר נדרש כדי שלא יתקלקלו, כדי לשמור על איכותם וטריותם ולהארכת חיי המדף שלהם. לכן, בונים חדר קירור בכל מקום שבו מטפלים במוצרים קפואים, ובין היתר: במפעלים, בחנויות וסופרמרקטים, במעבדות, במוסדות רפואיים ועוד. הצורך בו גדל כאשר כמויות הפריטים המקוררים גדולה מאוד, כאשר הסחורה היא במידות גדולות (כמו חלקי בקר) ולא ניתן להסתפק במקררים רגילים.

בניית חדר קירור היא תהליך מורכב שיש לעשותו במספר שלבים. ראשית, יש צורך לאפיין אותו כלומר לאיזה מטרה הוא מיועד, איזה סחורה תאוחסן בו, מהם צרכי הלקוח, איזה גודל נדרש, ועוד. לאחר מכן, יש לתכנן אותו ולשרטט את התוכניות באמצעות תוכנות מחשב מתאימות. כאן תהיה מחשבה על גודל, מידות, מספר החדרים, הגישה אליו, הדלתות וכדומה. כן, יש לתכנן את התשתיות כולל מערכות בידוד, חשמל, קירור, אינסטלציה, תאורה, בקרה, שליטה והתראה ואחרות. לאחר שהתכנית מאושרת על ידי הלקוח ניגשים לביצוע.

בניית חדר קירור תיעשה על פי התכניות. יש כאלו בהם קיים ריצוף רגיל, קרמיקה, בטון מוחלק ועוד. יש צורך בפנלים מבודדים בעובי הנדרש המיוצרים מפוליאוריטן מוקצף וקשיח המספק בידוד טרמי יעיל. כמו כן, מתקינים את האלמנטים הנוספים העשויים ממגוון חומרים כמו: אלומיניום צבוע, פחי פלדה, גלאסבורד איכותי, פח מחורר ועוד. חשיבות מיוחדת יש לדלת הסגירה שאמורה להיות מסיבית ומבודדת. לכל חדר קירור יש מערכת גיבוי למקרה של הפסקות חשמל. מדובר על גנראטורים גדולים המיועדים לפעול אוטומאטית בעת הפסקת חשמל. קיימות מערכות התראה השולחות הודעה לבעלים והמנהלים על כל תקלה כזאת. הנושא חשוב מאחר ובכל חדר קירור יש סחורה יקרת ערך. מומלץ לבקש שירות מחברה כגון מושקט המתמחה בבניית חדרי קירור, מכונות חיתוך מזון ומכשור נוסף לענף תעשיית המזון.

 

 

דילוג לתוכן