מטחנת בשר תעשייתית

הבשר הינו מרכיב עיקרי ורב חשיבות בתזונת האדם. בישראל מקובל לאכול בשר שמקורו בבהמות ובעופות כשרים, אבל יש אוכלוסייה רבה הצורכת גם מיני בשרים שאינם כשרים. המשותף לכל סוגי הבשרים הללו הוא שיש צורך לעבד אותם. התוצאה הסופית של מוצרי בשר היא מגוונת מאוד ומוגשת לציבור באריזות המיועדות לכך, בשקיות ניילון ובשיטות אחרות. את הבשר מעבדים במפעלים, במעדניות, באטליזים ובאתרים אחרים. השלבים הראשונים בעיבוד כל סוג בשר הוא חיתוכו במכשור מיוחד וטחינתו במטחנת בשר מקצועית המיועדת לכך.


מטחנות הבשר מגיעות במגוון גדלים ובמפרטים שונים ונועדו לטחון כמויות בשר שונות. מטחנת בשר תעשייתית נועדה לתפוקת עבודה גדולה, ומשום כך, היא גדולה ומסיבית. היא לרוב, ריצפתית ומגיעה עם מפרט עשיר המאפשר הפעלתה בקלות ובנוחות. היא בעלת כפתורי הפעלה לקדימה ואחורה. מגיעה עם מנוע אוורור ייחודי המאפשר עבודה רציפה וארוכה. היא מיועדת לצריכת חשמל רב, ולכן, מותאמת לכך מבחינת המנוע וביצועיו. מטחנות בשר אחרות קטנות יותר, אם כי אף הן מסווגות כתעשייתיות, מיועדת למטבחים, לאטליזים, ולמקומות אחרים לממכר בשר טחון. יש ביניהן מקוררות אשר טחינת הבשר בהן נעשית ברמת היגיינה גבוהה. את האחרונות מניחים על משטחי עבודה מסיביים והטחינה נעשית אל מול עיני הקונים.

מטחנת בשר תעשייתית מיוצרת מנירוסטה שהיא למעשה פלדה עם ציפוי עמיד למניעת חלודה וקורוזיה. היא פועלת בסביבה רטובה והחומר הנ"ל מאפשר היגיינה מרבית. קיימים בה אמצעי וכפתורי בטיחות למניעת פגיעה במפעילים. כולן בעלות תקנים בינלאומיים מוכרים. בכל מפעל ואתר ייצור מחזיקים מספר מטחנות בשר שנועדו לתפוקת עבודה רבה ולגיבוי. מומלץ לרכוש מכונות מזון אצל משווקים ידועי שם המוכרים מטחנות בשר של יצרנים בעלי מוניטין בעולם. הם מספקים מידע רב וגם שירותי תחזוקה ותיקונים.

דילוג לתוכן