מכונה לקילוף תפוחי אדמה

מטבחים מקצועיים גדולים נעזרים במכונות מזון שונות הנדרשות להם לתפוקת והספק עבודה גדולים ולקיצור משך זמן עיבוד המזון והכנתו. תפוח אדמה מהווה מוצר מזון בסיסי שצורכים אותו כמעט מדי יום. ממנו מכינים מאכלים פופולאריים כמו צ'יפס, לביבות, תפוחי אדמה אפויים, פירה, סלט תפוחי אדמה ועוד. כמעט כל מנה חמה או קרה כוללת תוספת המבוססת על תפוח אדמה. עיבודו נעשה בדרכים שונות ובהם: חיתוך, ריסוק, מעיכה, ומכינים אותו בדרכים שונות, ובין היתר: בישול, אפייה, טיגון, אידוי ועוד. יחד עם זאת, בראש וראשונה יש צורך לקלפו ומיד לאחר מכן לעבדו.


מכונה לקילוף תפוחי אדמה חשמלית מסוגלת לקלף כמויות רבות בבת אחת והדבר נעשה אוטומטית וללא מגע יד אדם. בשוק קיימים דגמים רבים של מכונות אלו המיועדות לתפוקות שונות ולקילוף כמויות משתנות. התעשייתיות הקטנות ביותר מיועדות לקילוף חמישה קילוגרם בו זמנית. אחריהן ניתן למצוא גדלי ביניים של 25 ו 35 ק"ג, ואילו הגדולות ביותר נועדו לקילוף של כ 50 קילוגרם. כולן בנויות ופועלות בדרך דומה. בפתח אחד מכניסים את תפוחי האדמה המתערבלים בתוך המכשיר ומפתח אחר הם נפלטים אל כלי קיבול מתאים. במהלך הערבול מתבצעת פעולת הקילוף.

קיימות מכונות גדולות וכבדות המוצבות על הרצפה ואחרות קטנות מימדים יותר המוצבות על שולחן או משטח עבודה. הגוף העיקרי שלהן עשוי מנירוסטה שאיננה מחלידה כאשר היא באה במגע עם מים ולחות. חלקיה האחרים עשויים פלסטיק. כן, יש בה מנגנוני בטיחות שונים לטובת המשתמשים. הפעלתה חוסכת זמן רב התורם גם להוזלת עלויות הייצור ולהתמודדות טובה בשוק המזון המוכן. ניתן למצוא אותן במפעלי מזון, במסעדות, בחברות קייטרינג ובכל מקום אשר מעבדים תפוחי אדמה למטרת ייצור מנות מוכנות. מומלץ לרכשן אצל משווקים בעלי מוניטין.

דילוג לתוכן