מכונה לייצור טחינה

טחינה הינה מרכיב חשוב בתזונה של כל ישראלי. טחינה גולמית או מעובדת משמשת רבות במסעדות מזרחיות כתוספת לחומוס או כמנה בפני עצמה. היא עשויה מגרגרי שומשום שמהווים בעצמם מרכיב חשוב בתעשיות החלבה ועוד. צריכת הטחינה בישראל גבוהה וניתן למצוא יצרנים רבים המייצרים אותה במפעליהם. עיקר הייצור התעשייתי נעשה על ידי מכונות מזון מיוחדות. ניתן למצוא מכונה לייצור טחינה עם הספק של כ30 ק"ג לשעה ואחרות גדולות מאוד עם הספק של כ 1200 ק"ג לשעה.


קו ייצור של טחינה מכיל מערך שלם דרכו עוברים גרגרי השומשום. בכל שלב על המסוע מטופלים הגרגרים, מנופים, נטחנים ומוכנסים למיכלים שם מוסיפים להם את המרכיבים הנוספים עד לקבל הטחינה הנוזלית. סיום התהליך הוא באריזתה באריזות שונות על פי משקל. כל המכונות עשויות מחומרים אשר אינם מחלידים או צוברים קורוזיה במגע עם מים. מדובר בעיקר על נירוסטה שהיא פלדה חזקה המגיעה עם ציפוי עמיד ומיוחד. בנוסף, ניתן למצוא בהן חלקי וכפתורי פלסטיק מסיביים העמידים אף הם למים. בכל מערכת כזאת יש מנגנוני בטיחות לשמירה על בטיחות המפעילים, כפתורי הפעלה ועצירה ומערכות אוטומטיות שונות להפעלה, בקרה כדומה.

ללא מכונות משוכללות אלו לא ניתן לייצר טחינה בכמויות גדולות ובעלויות זולות, יחסית. צריך לזכור, כי כל מפעל פועל בתנאי תחרות מול האחרים ומכונות אלו ואחרות נוספות תורמות ליעילות הייצור, לשמירה על איכות המוצר ולניצול מרבי של חומרי הגלם ושעות העבודה. צריך גם לזכור, כי כל הייצור נעשה אוטומטית וללא מגע יש אדם. מומלץ לרכוש מכונות למפעלי מזון אצל משווקים שיש ברשותם תשתית מתאימה הכוללת: ייעוץ מקיף, שירותי מכירה והובלה והתקנה, וכן, שירותי תיקונים נדרשים. כל מוצריהם מיוצרים על ידי יצרנים בעלי מוניטין.

דילוג לתוכן